Dat Dommerholt Advocaten tevreden is over de apparatuur en diensten van Nou blijkt wel uit de jarenlange samenwerking. Maar wat maakt Nou nou tot zo’n fijne partij om je printerinfrastructuur aan uit te besteden? Met deze vraag gingen we het gesprek aan met Martijn Diersmann, IT Manager bij Dommerholt en betrokken bij de aanstelling van Nou als partner. Een verhaal over fijn contact en duidelijke afspraken.
We besparen een pak papier per maand
De directe aanleiding om met Nou te praten kwam puur uit de behoefte voor een nieuwe printerleverancier vanuit Dommerholt. Maar dat er vervolgens ook proactief oplossingen kwamen voor problemen was helemaal een mooie extra. “We hadden veel collega’s die de printknop op de computer goed wisten te vinden, maar het printje vervolgens niet ophaalden bij de printer. Dit vindt het milieu natuurlijk niet leuk, maar je kunt je voorstellen dat er bij een advocatenkantoor ook veel vertrouwelijke informatie komt kijken. Daarom kwam Nou met de oplossing ‘follow me’. Een service waarbij je de printknop op je computer gebruikt, maar het printje pas afgedrukt wordt als je dit op de printer zelf activeert.” Een dienst die bij Martijn en zijn collega’s in zeer goede aarde is gevallen, en die inmiddels tot een besparing van een pak printpapier per maand heeft geleid.
Geen kopzorgen meer
Een andere kopzorg die met de komst van Nou is verdwenen is die van lege toners. “Niets is zo vervelend als er tijdens het printen achter komen dat de inkt op is. Maar omdat Nou automatisch een melding krijgt wanneer onze toner een bepaald niveau heeft bereikt, valt er de volgende dag een nieuwe toner op de mat. Een stukje ontzorgen dat het leven gewoon net een stukje makkelijker maakt”, zo vertelt Martijn met een glimlach.
Afspraak is afspraak
Naast de goede spullen en diensten die Nou aan Dommerholt levert zijn er nog twee dingen belangrijk. “Het feit dat Nou een lokale partner is, is iets dat wij bij Dommerholt fijn vinden”, zo vertelt Martijn over de eerste selectieronde voor de nieuwe printerleverancier. “Als een printer een storing heeft dan staat er binnen no time een monteur op de stoep.” Maar ook het contact ervaart Martijn als zeer prettig. “Afspraken worden nagekomen en de lijntjes zijn kort. We hebben een vast aanspreekpunt, en kunnen hem gewoon op zijn mobiele telefoon bereiken. Hij denkt altijd met ons mee en weet problemen soms al op te lossen vóór wij zien dat ze er zijn.”
''De technische kennis zit wel goed; we hebben nog geen technische vraag gehad die ze niet konden beantwoorden. Maar ze faciliteren ook in softwarediensten als Palette and ReadSoft.'' Martijn Diersmann (IT manager)
Winst maken is bijzaak
Op de vraag hoe Nou zich onderscheidt van de rest vertelt Martijn over een aanvraag voor nieuwe machines. “We hadden zelf het idee dat onze machines verouderd waren en we nieuwe apparatuur nodig hadden. Van Nou kregen we echter het advies om de huidige machines binnen het contract te verlengen omdat ze nog van prima kwaliteit waren. Omdat het afdrukvolume is afgenomen zijn onze behoeftes ook veranderd, en hier werd goed op ingespeeld. Zo kreeg ik echt het idee dat service verlenen op één staat, en dat winst maken daarna pas komt.”
De deur staat altijd open
Het contact dat Martijn met zijn accountmanager heeft is, zoals eerder al gezegd, heel prettig. “Het contact dat we hebben is heel open en persoonlijk. We zijn in het begin bij Nou op kantoor geweest om alle apparatuur te zien. Inmiddels komt onze accountmanager zo af en toe even aanwaaien om te kijken of alles nog naar wens is en of er nieuwe behoeftes zijn ontstaan. Over dat zelfs ons vaste aanspreekpunt vervangbaar is gebleken, vertelt Martijn dat ook zijn vervangers altijd goed op de hoogte zijn.” Omdat iedereen bij Nou op de hoogte is van de huidige stand van zaken, kunnen we het hele jaar door goed ondersteund worden. Natuurlijk, iedereen verdient vakantie, maar als de vervanging zó goed is al helemaal”, zo grapt Martijn afsluitend.