ISO 9001, 14001 & 27001
Sinds 1974 de beste service
Trotse leverancier van
4.5 Beoordeling
Home Actueel Bijna alles kan en niets is te gek
Blog

Bijna alles kan en niets is te gek

We moeten al bijna 10 jaar terug in de tijd om het over de start van Chantal bij Nou te hebben. Het was tijdens de crisis dat Chantal op zoek moest naar een andere baan. En het was op ditzelfde moment dat Chantal besloot het helemaal anders te gaan doen. “Na een carrière bij een aannemer ging ik vol voor een baan in de printers.” Ondanks dat ze er nonchalant instond, duurder het niet lang tot ze op een positief vervolggesprek hoopte.

Verkocht vanaf het eerste moment

Hoe dit komt? “Omdat ik eigenlijk al verkocht was toen ik bij Nou binnenliep. De mensen waren echt opvallend leuk en ik voelde me meteen welkom.” Dat deze dag indruk heeft gemaakt blijkt wel uit het feit dat Chantal het zich nog heel goed kan herinneren. “Na mijn eerste gesprek kwam ik enthousiast thuis en had ik echt zin om voor deze club aan de slag te gaan. Mijn man relativeerde dit nog door aan te geven dat ze ook voor iemand anders konden kiezen, maar gelukkig was dit niet het geval.”

Iedereen heeft wel meerdere functies

De functie waarin Chantal begon was die van receptioniste, administratief medewerker en telefoniste. Iets waar Chantal zelf ook wel om moet lachen. “De functies waren altijd al flexibel, dus het was eerder regel dan uitzondering dat je meerdere functies had.” Als Chantal verder vertelt Theo ontstaat er een nog bredere glimlach: “Theo kijkt volledig naar wat er bij mensen past, in plaats van het maar opvullen van bepaalde functies.” Dit had dan ook als gevolg dat Chantal de move heeft gemaakt naar sales support medewerker, iets wat volgens Chantal helemaal bij haar past. “Ik leer nu ook een hele andere kant van de organisatie kennen. Eigenlijk is het enige dat ik mis uit mijn oude functie het klantcontact.”

Een luisterend oor voor collega’s

En de kans is groot dat de klanten het contact met Chantal ook missen, want uit haar top-5 talenten uit de Gallup-test komt een mooi rijtje: “Mijn grootste talent is hersteldrang, gevolgd door empathie, harmonie, onpartijdigheid en aanmoediging.” Ze werd in haar tijd als receptioniste dan ook wel eens gekscherend als psycholoog bestempeld, omdat veel mensen die langsliepen even konden stoppen voor een luisterend oor.”

Wat volgens Chantal op nummer één staat bij Nou? “De fijne cultuur, zonder twijfel. Er zijn hele korte lijnen, we doen niet moeilijk en lossen het gewoon op. Het is heel normaal om ingewikkeld te denken, maar daar doen wij niet aan. Bijna alles kan, er is geen drempel naar het management en iedereen binnen de organisatie is gelijk.”

Ben je benieuwd naar de verhalen van andere Nou medewerkers? Volg ons dan op LinkedIn en je bent als eerste op de hoogte.